۰

اجتماعی و فرهنگی

مانورهای پدافند غیر عامل در شهرستان سامان رویکرد آموزشی داشته اند

آگوست 15, 2017 در 18:00 توسط

فرماندار شهرستان سامان گفت: پدافند غیر عامل، عام، فراگیر و رویکرد پیشگیرانه دارد و اکثر مانورها در این شهرستان رویکرد آموزشی داشته اند.

به گزارش خبرنگار سامانِ بـرتـر، سعید صالحی اردلی عصر امروز در نشست پدافند غیر عامل شهرستان سامان اظهار کرد: این شهرستان یه دلیل دارا بودن ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف مقرر شده است دستگاه های متولی در زمینه های حفاظت کیفی رودخانه زاینده رود، پیشگیری و آلودگی بیماری های مسری در رابطه با باغات که مهمترین ظرفیت اقتصادی شهرستان سامان را در جهت اشتغال و تولید دارند، با برنامه ریزی هایی که در راستای آموزش و پیشگیری و مصون سازی گونه های مختلف درختان مثمر این شهرستان وجود دارد تلاش و به سرانجام برسانیم.

وی در ادامه افزود: امید است در این راستا با تهیه و تدوین طرحی توسط جهاد کشاورزی و دستگاه های متولی، اجرای این طرح را آغاز کنیم.

فرماندار شهرستان سامان در خصوص جذب گردشگر، مصونیت و سلامت گردشگران بیان داشت: هر ساله به دلیل آنکه گردشگران بسیار زیادی به این شهرستان سفر می کنند، با برنامه ریزی هایی که در قالب 3 طرح مهم، استراتژیک و تاثیرگذار برای سال جاری در نظر گرفته شده است، امید است با هماهنگی کارشناسی شده بین دستگاه های به وجود آمده، بتوانیم آن رابه مرحله طراحی، تدوین و به مرحله عملیاتی برسانیم.

صالحی به اقدامات صورت گرفته در خصوص پدافند غیر عامل در شهرستان سامان در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: برگزاری مانورهای مختلفی توسط دستگاه های امنیتی، فرهنگی، آموزشی و خدمات رسان در طول این مدت در این شهرستان صورت گرفته است که بیشتر این مانورها رویکرد آموزشی به خود گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در شهرستان سامان این ذهنیت، فرهنگ سازی و آمادگی را در خصوص حوادث احتمالی دارا هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان سامان تصریح کرد: تفاوتی که بین مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وجود دارد این است که پدافند غیر عامل عام، فراگیر و رویکرد پیشگیرانه دارد و ضمن اینکه در مدیریت بحران فقط یک مرحله پیشگیرانه وجود دارد که اغلب این نوع پیشگیری ها مهمتر از درمان می باشد.

وی به مقاوم سازی و ساخت و سازهایی که در سطح شهرستان سامان صورت گرفته است اشاره کرد و ضمن ارزیابی مطلوب در خصوص این نوع ساخت و سازها، تاکید کرد: این نوع ارزیابی در پدافند غیر عامل بسیار موثر بوده است.

صالحی با عنوان اینکه در خصوص زیر ساخت های اساسی شهرستان و حفاظت از منابع آبی، طرح ها و برنامه هایی مطلوبی وجود دارد، تصریح کرد: امید است در طول سال جاری با اجرا و همکاری گروه های متعدد بتوانیم آنها را نهادینه کینم.

انتهای پیام/

سامانِ بـرتـر در کانال تلگرام راه اندازی شـد

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *