۰

اقتصادی - عمرانی / کل اخبار

حفظ ارزش اقتصادی بادام در چهارمحال و بختیاری با ایجاد شهرک تخصصی

سپتامبر 3, 2020 در 10:27 توسط

فرماندار شهرستان سامان گفت: این شهرستان به عنوان قطب اصلی تولید بادام در ایران یکی از بهترین بادام‌های دنیا یعنی رقم مامایی را نیز تولید و به بازار عرضه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری سامانِ برتر، کمال اکبریان به اهمیت و ضرورت احداث شهرک تخصصی بادام در استان اشاره کرد و افزود: ارزش و اهمیت این بادام تا جایی است که تجار هندی خواهان و دنبال‌کننده آن هستند.

فرماندار شهرستان سامان بیان کرد: یکی از مشکلات بادام این است که اثری روی اقتصاد استان ندارد، سهم باغداران و مردم از سود آن ناچیز است و بیشترین سود نصیب واسطه‌ها می‌شود.

اکبریان با بیان اینکه بیشتر بسته‌بندی و صادرات این محصول از استان‌های همجوار انجام می‌شود، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما برای برگرداندن ارزش اقتصادی و چرخش مالی بادام در استان و به خصوص شهرستان سامان، احداث شهرک تخصصی بادام است.

وی راه‌اندازی واحدهای بسته‌بندی، فرآوری، برندسازی و انجام صادرات را از جمله برنامه‌های مد نظر در این شهرک برشمرد و ادامه داد: فراهم نبودن زمینه و بستر مناسب برای افرادی که در این کار مشغول فعالیت هستند سبب شده است که این قبیل فعالیت‌ها در استان‌های دیگر انجام شود.

فرماندار شهرستان سامان با بیان اینکه بیش از ۲۰ نفر از افراد فعال و موثر در این زمینه در دیگر استان‌ها بسته‌بندی و صادرات بادام را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: هدف این است که با راه‌اندازی شهرک تخصصی بادا در سامان زمینه حضور این افراد در استان را فراهم کنیم.

اکبریان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با این افراد برای حضور در استان، تاکید کرد: پس از فراهم کردن موقعیت حضور این افراد در شهرک نخصصی بادام استان بسته‌های تشویقی مانند تسهیلات ارزان قیمت و بخشش‌های مالیاتی نیز در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *