۰

حوادث / کل اخبار

سرنوشت نامعلوم کودک ۵ ساله در شهرستان سامان/ دل نگرانی ۱۰ روزه خانواده پارسا

می 20, 2020 در 09:40 توسط

با گذشت 13 روز از مفقود شدن کودک 5 ساله در شهرستان سامان، تاکنون هیچ اثری از سرنوشت پسر بچه خردسال در دست نیست و تلاش‌های روزانه تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری همچنان در منطقه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار سامانِ برتر، کودک 5 ساله در شهرستان سامان طبق گفته‌های پدرش از ظهر پنجشنبه 18 اردیبهشت‌ ماه در حوالی پل کاهکش مفقود شده و تاکنون هیچ اثری از او پیدا نشده است.

در پی این حادثه بلافاصله نیروهای امدادی جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری عملیات جستجو در رودخانه زاینده‌رود را توسط تیم‌های غواصی و نجات غریق آغاز کردند. همچنین مردم محلی و خانواده پارسا نیز نیروهای امدادی را در این عملیات جستجو همراهی می‌کنند و امیدوارند تا اثری از این کودک پیدا شود، اما تاکنون عملیات جستجو نتیجه‌بخش نبوده است.

پدر پارسا درباره روز حادثه و چگونگی مفقود شدن پسرش می‌گوید: پنجشنبه ظهر به باغ‌مان در منطقه چم خرم که نزدیک به رودخانه زاینده رود و شهرستان سامان است، رفتیم. بعد از صرف ناهار پسرم از جایش بلند شد و با گفتن جمله خدایا شکرت از ما کمی فاصله گرفت.

جواد مختاری دهکردی ادامه داد: کمتر از 5 دقیقه از پارسا غافل شدیم که تاکنون پیدایش نکردیم. هر چه حوالی باغ و رودخانه را گشتیم هیچ اثری از پسرم نیافتیم و از همان ساعات اولیه تاکنون نیروهای هلال احمر و غواصان این سازمان به کمک ما آمدند و هر روز در رودخانه جستجو می کنند ولی هیچ اثری از پسرم پیدا نمی شود.

وی افزود: 13 روز است از شدت ناراحتی من و همسرم آرام و قرار نداریم و مدام چشم انتظار خبری از پسرمان هستیم. گروه غواصان هلال احمر استان با کمترین تجهیزات بیشترین تلاش را برای پیدا کردن پسرمان به کار می گیرند که بی نهایت از آنها سپاسگزاریم که در این شرایط سخت ما را تنها نگذاشتند.

پدر پارسا عنوان کرد: ولی استان اصفهان کوچکترین کمکی در این زمینه به ما نکردند و تیم های غواصی شان یک روز و نیم بدون تجهیزاتی از جمله کپسول اکسیژن و قایق برای قوس زدن داخل آب رفتند.

مختاری دهکردی ادامه داد: با مکاتباتی که از اداره کل بحران استان چهارمحال و بختیاری با اداره آب منطقه‌ای استان اصفهان صورت گرفت برای کم کردن حجم ورودی آب به داخل رودخانه مراجعه کردیم که راحت تر عملیات جستجو برای یافتن فرزندم صورت بگیرد ولی متاسفانه هیچگونه همکاری در این زمینه با ما نداشتند و به هر اداره ای مراجعه کردیم مسئولان اصلا حضور فیزیکی نداشتند.

وی بیان کرد: حتی تیم های امداد و نجات‌شان به ما کمک نکردند و گویا این حادثه برای شان کوچکترین اهمیتی ندارد و در این خصوص به بازرسی کل کشور نیز مکاتباتی داشتیم ولی تاکنون هیچگونه پیگیری صورت نگرفته است.

مختاری دهکردی اضافه کرد: ما بیشتر احتمال می دهیم پارسا داخل آب رودخانه افتاده باشد ولی احتمالاتی مثل گم شدن و دزدیده شدن پسرم نیز وجود دارد.

سیداحمد مرتضوی فرد مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: 13 روز قبل گزارشی مبنی بر مفقود شدن کودک 5 ساله در شهرستان سامان اعلام شد که بلافاصله نیروهای امدادی به محل اعزام شدند.

وی افزود: عملیات جستجو توسط تیم‌های غواصی و نجات غریق همچنان ادامه دارد.

مرتضوی‌فرد خاطرنشان کرد: دبی آب زاینده‌رود بسیار بالا است و این کار عملیات جستجو را برای امدادگران دشوار می‌کند، امیدواریم با فروکش کردن آب بتوانیم عملیات جستجو را با دقت بیشتری ادامه دهیم.

شهاب رئیسی فرمانده تیم های واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری نیز درباره عملیات جستجوی این کودک 5 ساله گفت: تیم های غواصی ما از همان ساعات داولیه مفقود شدن پارسا مختاری وارد عمل شدند و الان 13 روز است این عملیات همچنان ادامه دارد.

وی افزود: روز اول تا ساعت 10 شب عملیات ادامه داشت و به دلیل تاریک شدن هوا عملیات به صبح موکول شد که در روز دوم تیم به 2 گروه 3 نفره تقسیم شد و عملیات جستجو را در حاشیه هر دو سوی رودخانه ادامه دادیم. وسط رودخانه به شکلی است که احتمال گیر کردن غریق تقریبا غیر ممکن است و در حاشیه رودخانه به دلیل حجم شاخ و برگ درختان جسد یا غریق به احتمال زیاد گیر می‌کند.

رئیسی ادامه داد: عملیات هر روز ادامه دارد و گروه به مکان های مشکوک که می رسد مانند گرداب ها و جاهای عمیق از کپسول غواصی استفاده می شود و قوس می زنیم و هر روز از ساعت 9 صبح تا غروب آفتاب عملیات ادامه دارد.

فرمانده عملیات واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کسی شاهد غرق شدن و افتادن این کودک به داخل رودخانه نبوده و تنها براساس حدس و گمان این عملیات ادامه دارد. خانواده این کودک بسیار ناراحت و بی قرار هستند. امیدوارم تیم ما هر چه سریعتر به سرنخی دست پیدا کند.

وی گفت: تاکنون حتی تکه ای از لباس و کفش این کودک 5 ساله را پیدا نکرده‌ایم./ ایلنا

انتهای پیام/80476/ سامانِ بـرتـر را در کانال تلگرام دنبال کنید

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *